Úlohy dané charakterom predmetov so stálou platnosťou počas školského roka

SJL

  • zorganizovať spoločné návštevy kultúrnych a výchovných podujatí žiakmi a učiteľmi
  • školy
  • pripraviť kultúrny program k rôznym podujatiam prezentujúcich školu
  • aktívne podporovať a budovať školskú knižnicu ako informačné, komunikačné a kultúrne centrum školy
  • zorganizovať exkurziu pre žiakov 1. ročníka do vedeckej knižnice
  • pripraviť výstavku kníh k Medzinárodnému dňu školských knižníc
  • pokračovať vo vydávaní školského časopisu Junior
  • uskutočniť na škole súťaž v rétorike a umeleckom prednese Hviezdoslavov Kubín
  • vypracovať, zrealizovať a vyhodnotiť vstupné testy pre žiakov 1. Ročníka
  • zapojiť žiakov 3. ročníka do SOČ
  • pripraviť žiakov na maturitnú skúšku z predmetu slovenský jazyk a literatúra

CUJ

  • správne motivovať žiakov k štúdiu cudzích jazykov formou osobných a písomných kontaktov a so zameraním na odbornú terminológiu
  • pripraviť žiakov na maturitnú skúšku z anglického a nemeckého jazyka
  • zapojiť žiakov do olympiády v CUJ
  • rozvíjať rečové zručnosti v rámci krúžkov konverzácie
  • zorganizovať poznávací zájazd žiakov do Londýna a Berlína
  • zorganizovať výstavku kníh cudzojazyčnej literatúry k Medzinárodnému dňu školských knižníc
  • zorganizovať pre žiakov školy exkurziu po historických pamiatkach Košíc v cudzom jazyku

DEJ

  • dosiahnuť, aby žiaci získali faktografické vedomosti, samostatne zhodnotili, pochopili historický vývoj, orientovali sa v historických mapách
  • poznávať históriu Slovenska – jednotlivých regiónov, poznávať osobnosti v rôznych oblastiach života
  • formou súťaží a projektov vzbudiť u žiakov hlbší záujem o históriu vlastného mesta, dediny a krajiny
  • zorganizovať pre žiakov školy exkurziu do Osvienčimu
  • zorganizovať pre žiakov školy exkurziu do Technického múzea, galérie

OBN, ETV

  • sprostredkovať žiakom základné poznatky zo sociológie, práva, psychológie a filozofie, viesť žiakov k tomu, aby mali vlastný názor na svet, spoločnosť, na život
  • vo vyučovacom procese realizovať výchovu k manželstvu a rodičovstvu v súlade s Koncepciou výchovy k manželstvu a rodičovstvu
  • viesť žiakov v duchu humanizmu a so vzdelávaním v oblasti ľudských práv v SR a predchádzania všetkých foriem diskriminácie, xenofóbie a rasizmu v súlade s Chartou základných ľudských práv a slobôd
  • zapojiť žiakov školy do súťaže Olympiády ľudských práv
  • predchádzať prejavom intolerancie a zamerať sa na prevenciu a elimináciu rizikového správania
  • objaviť identitu žiaka v interakcii s druhými
  • osvojiť si prosociálne správanie, sebaovládanie a asertívne správanie
  • v oblasti prevencie realizovať program Škola bez alkoholu, cigariet a iných drog a Projekt školy podporujúcich zdravie
  • výchovne pôsobiť na odstraňovanie prejavov šikanovania, sexuálneho zneužívania, či prejavov rasizmu
  • dodržiavať Deklaráciu práv dieťaťa a Dohovoru o právach dieťaťa
  • realizovať prevenciu HIV/AIDS v súlade so schválenými učebnými osnovami

NAV

  • postupne prijať vieru osobne a rozhodnúť sa podľa nej žiť
  • poznať svoju vieru, napomáhať poznaniu viery, vieru sláviť
  • liturgická výchova, vieru žiť – morálna formácia, vieru pretlmočiť do modlitby
  • učiť modlitbe
  • katechéza zameraná na vlastnosti, cnosti, využívanie nadprirodzených prostriedkov a nájdenie povolania a poslania mladého človeka
  • zapojiť žiakov školy do Biblickej olympiády a akcií arcidiecéznej charity
  • zorganizovať pre žiakov školy besedu k výchove k manželstvu a rodičovstvu