ODBOR: 3692 M GEODÉZIA, KARTOGRAFIA A KATASTER
Vedúci klubu: Ing. Dana Hodermanová
Členovia klubu: Ing. Marianna Hanušovská
Ing. Ľubomíra Hisirová
Členovia klubu GKaK vyučujú tieto predmety:
PREDMET | ROČNÍK | PEDAGÓG |
GEODÉZIA | 1.G | Ing. Marianna Hanušovská |
2.AG | Ing. Ľubomíra Hisirová | |
3.AG | Ing. Dana Hodermanová | |
4.AG | Ing. Marianna Hanušovská | |
3.A | Ing. Dana Hodermanová | |
PRAX | 1.G | Ing. Ľubomíra Hisirová |
Ing. Dana Hodermanová | ||
2.AG | Ing. Marianna Hanušovská | |
Ing. Ľubomíra Hisirová | ||
3.AG | Ing. Dana Hodermanová | |
4.AG | Ing. Marianna Hanušovská | |
NÁUKA O TERÉNE | 1.G | Ing. Marianna Hanušovská |
KARTOGRAFICKÉ RYSOVANIE | 1.G | Ing. Marianna Hanušovská |
GEOGRAFIA | 1.G | Ing. Dana Hodermanová |
1.D | Ing. Dana Hodermanová | |
MAPOVANIE | 2.AG | Ing. Marianna Hanušovská |
3.AG | Ing. Marianna Hanušovská | |
GEODETICKÉ VÝPOČTY | 2.AG | Ing. Dana Hodermanová |
3.AG | Ing. Ľubomíra Hisirová | |
4.AG | Ing. Ľubomíra Hisirová | |
FOTOGRAMETRIA | 3.AG | Ing. Ľubomíra Hisirová |
4.AG | Ing. Ľubomíra Hisirová | |
POZEMKOVÉ EVIDENCIE | 3.AG | Ing. Dana Hodermanová |
AUTOMATIZÁCIA ZOBRAZOVACÍCH PRÁC | 3.AG | Ing. Marianna Hanušovská |
GRAFICKÉ SYSTÉMY V GEODÉZII | 2.AG | Ing. Dana Hodermanová |
3.AG | Ing. Ľubomíra Hisirová | |
GEOGRAFICKÉ INFORMAČNÉ SYTÉMY | 4.AG | Ing. Ľubomíra Hisirová |
DIAĽKOVÝ PRESKUM ZEME | 4.AG | Ing. Ľubomíra Hisirová |
KATASTER NEHNUŤEĽNOSTÍ | 4.AG | Ing. Dana Hodermanová |
AKTUALIZÁCIA GEODETICKÝCH INFORMÁCII | 4.AG | Ing. Ľubomíra Hisirová |
CVIČENIA Z GEODÉZIE | 4.AG | Ing. Marianna Hanušovská |
Profil absolventa
Absolvent pozná princíp meračských a vytyčovacích metód, mapovacích metód, kartografických zobrazení, charakteristiku základných typov geodetických prístrojov, pomôcok, fotogrametrických prístrojov, pozná predmet a obsah katastra nehnuteľností, vie vykonávať meračské, vytyčovacie a kontrolné práce, geodetické činnosti súvisiace s pozemkovými úpravami, využívať a spracovávať údaje automatizovaného informačného systému geodézie a kartografie.
Uplatnenie absolventov v praxi
Absolventi nášho odboru nájdu uplatnenie v geodetických firmách ako kvalifikovaní geodeti, ktorí ovládajú meraciu a výpočtovú techniku, postupy pri meraní a vyhodnocovaní zadaných úloh a organizáciu geodetických prác. Tiež sa môžu uplatniť na katastrálnom úrade ako pracovníci ovládajúci predmet a obsah katastra, ktorí vedia využívať a spracovávať údaje jeho informačného systému.
Hlavné úlohy klubu GKaK
- venovať pozornosť medziľudským vzťahom na báze zásad demokracie a tolerancie v interakcii učiteľ- žiak
- poznať metódu dialógu v interakcii učiteľ- rodičia
- uplatňovať vzťahy vzájomnej úcty a tolerancie v interakcii učiteľ- učiteľ
- v maximálnej miere optimalizovať vzťahy v učiteľskom kolektíve a vzájomné rešpektovanie sa v interakcii vedenie školy- učiteľ
- viesť žiakov k úcte k učiteľom a ku školskému majetku v spolupráci s vyučujúcimi a rodičmi
- viesť žiakov k ochrane životného prostredia, environmentalistike
- sledovať hygienu a zdravotný stav žiakov
- pripraviť žiakov na zodpovedný život v slobodnej spoločnosti v duchu porozumenia, miere znášanlivosti, rovnosti pohlavia, priateľstva medzi všetkými národmi, etnickými a náboženskými skupinami
- zamerať výchovné pôsobenie na odstraňovanie prejavov šikanovania a sexuálneho zneužívania
- spolupracovať s vychovávateľmi v domovoch mládeže
- na triednických hodinách dôsledne realizovať výchovu k manželstvu a rodičovstvu,
- hovoriť o všetkých formách diskriminácie, intolerancie, pestovať u žiakov vzťah ku kultúrnym tradíciám, realizovať prevenciu HIV/ AIDS v súlade s učebnými osnovami
- venovať osobitnú pozornosť žiakom zo znevýhodneného prostredia
- zamerať výchovu a vzdelávanie žiakov na problematiku ochrany a pomoci starším občanom
- vypracovať kvalitné tematické plány zohľadňujúce najnovšie trendy vývoja odboru
- viesť žiakov k racionálnym formám aktívneho osvojovania si poznatkov zavádzaním nových progresívnych metód do výučby
- zvýšiť nároky na vzdelanostnú i kultúrnu úroveň žiakov
- uplatňovať diferencovaný prístup vo výchovno-vzdelávacom procese zavedením rozširujúceho učiva a v rámci toho zapájať talentovaných žiakov do riešenia SOČ a súťaží organizovaných našim odborom, ako aj súťaží organizovaných inými odbormi a školami
- dopĺňať odborné zbierky a učebne novými projektovými učebnými pomôckami a tie následne využívať v interaktívnom vyučovacom procese
- v plnej miere využívať geodetické programy a viesť žiakov k tvorbe zadaní formou týchto geodetických programov
- zabezpečovať odborné praxe pre žiakov
- zúčastňovať sa naplánovaných exkurzií
- spolupracovať s geodetickými firmami, katastrálnym úradom, ostatnými geodetickými inštitúciami
- spolupracovať na kariérnom poradenstve
- spolupracovať so školami na Slovensku formou výmeny skúseností
- pokračovať v krúžkovej činnosti s cieľom využiť vzdelávacie poukazy
- implementovať projektové úlohy do vyučovacieho procesu
Exkurzie a súťaže klubu GKaK
MESIAC | TRIEDA | EXKURZIA, SÚŤAŽ | ZODPOVEDNOSŤ |
SEPTEMBER | 1.G,2.AG,3.AG,4.AG | Bodové pole Košice | Hn, Hs, Hd |
OKTÓBER | 1.G,2.AG,3.AG,4.AG | MSZ, a.s. Jelšava – baňa Jelšava | Hn, Hd,Hs |
NOVEMBER | 1.G | STM Košice – PLANETÁRIUM | Hd |
2.AG,3.AG,4.AG | Geodetická zručnosť –SÚŤAŽ | Hn, Hs, Hd | |
31. slovenské geodetické dni | Hn, Hd | ||
DECEMBER | 3.AG | STM Košice – geodetická expozícia, banícka expozícia | Hd |
FEBRUÁR | 1.G,2.AG,3.AG,4.AG | Geovedomosti –SÚŤAŽ | Hn, Hs, Hd |
MAREC | 3.A G, 4.AG | KATASTRÁLNY ÚRAD Košice, Pozemková kniha | Hd |
1.G,2.AG,3.AG,4.AG | Medinárodný deň geodetov | Hn, Hs, Hd | |
3.A G, 4.AG | Múzeum Solivar Prešov | Hd, Hn | |
APRÍL | 2.AG,3.AG | IG5- Medzinárodný geodetický päťboj-SÚŤAŽ | Hn, Hd |
3.AG, 4.AG | GKÚ v Bratislave – Oddelenie fotogrametrie Prešov | Hs, Hd | |
MÁJ | 1.G | Rekognoskácia územia pre prevádzkovanie odbornej praxe | Hs, Hd |
1.G | Geodetický dvojboj –SÚŤAŽ
|
Hs , Hd | |
Podľa harmonogramu TU KE | 4.AG | DOD TU F BERG Košice | Hn |