Projekt SECOVE
Kam na strednú
Youth 4 Bauhaus
Digitálni stavbári a geodeti
Projekt
Vzdelaný stavbár
Inovatívne myslenie
Náhodné foto z galérie
bratislava_gku_stu_12-13-14-092023_5 stavba-spektrum-17_04_2024_4 003 prednaska_TUFBERG_Kataster nehnutelnosti_25.01.2023_7

Hlavné úlohy predmetovej komisie

Uskutočňovať výchovu a vzdelávanie v súlade s princípmi a cieľmi stanovenými školským zákonom s dôrazom na rozvíjanie mravných, kultúrnych a národných hodnôt, vlastenectva a občianskej zodpovednosti; na rozvíjanie komunikácie v štátnom jazyku a na zodpovedný život v slobodnej spoločnosti v duchu porozumenia, znášanlivosti a tolerancie.

1.       Pripraviť žiaka na maturitnú skúšku z predmetov slovenský jazyk a literatúra, anglický jazyk, nemecký jazyk,  na celoživotné vzdelávanie, žiaka adaptabilného na zmeny v spoločnosti a potreby praxe.

2.      Formovať u študentov tvorivý životný štýl, vnútornú motiváciu, citovú bohatosť, intelektuálne schopnosti, hodnotové orientácie.

3.      Do výchovno-vzdelávacieho procesu výraznejšie zapojiť informačné a komunikačné technológie.

4.      Vhodným spôsobom sprístupňovať kultúrne a umelecké hodnoty, pestovať u žiakov vzťah ku kultúrnym tradíciám. Podporovať hodnoty miestnej, národnej, európskej a svetovej kultúry a mať k nim vytvorený pozitívny vzťah. Organizovať spoločné  návštevy kultúrnych a výchovných podujatí žiakmi a učiteľmi školy. Zabezpečovať prípravu školských akcií ako Vianočná akadémia a slávnostná rozlúčka so žiakmi 4. ročníkov.

5.      Spoločné návštevy kultúrnych a výchovných podujatí žiakmi a učiteľmi školy organizovať v čase vyučovania najviac 4-krát ročne. Na ich organizovanie využívať termíny, keď je z organizačných dôvodov narušené plynulé vyučovanie na škole.

6.      Systematicky budovať školskú knižnicu vhodnú na realizáciu výchovno-vzdelávacieho procesu a mimo vyučovacích aktivít. V rámci Medzinárodného dňa školských knižníc pripraviť pre žiakov školy zaujímavé aktivity.

7.      Zvýšenú pozornosť venovať nadaným žiakom, cieľavedome ich zapájať do SOČ, olympiád,  súťaží a pripraviť ich na dôstojnú  reprezentáciu školy. Pokračovať v tradícii vydávania školského časopisu Junior, uskutočňovať na škole súťaž v rétorike, recitačnú súťaž v umeleckom prednese poézie a prózy Hviezdoslavov Kubín, zapojiť žiakov do olympiády v cudzom jazyku.

8.      Viesť žiakov ku kultúrnemu správaniu, kultúre reči a estetike prejavu, aby boli pripravení riešiť rozmanité komunikačné, spoločenské a pracovné situácie.

9.      Správne motivovať žiakov k štúdiu cudzích jazykov formou osobných a písomných kontaktov a so zameraním na odbornú terminológiu. V rámci medzipredmetových vzťahov (cudzie jazyky – odborné predmety) rozvíjať jazykové kompetencie žiakov v odbornej terminológii. Pripravovať žiakov na praktikantskú stáž v zahraničí. Rozvíjať rečové zručnosti žiakov  v rámci krúžkov konverzácie v cudzom jazyku. Organizovať poznávacie zájazdy do anglicky a nemecky hovoriacich krajín.

10.   Rozvíjať dostupnými cestami hrdosť na vlastnú školu, svoje mesto a štát. Formou súťaží a projektov vzbudiť u žiakov hlbší záujem o históriu vlastného mesta, dediny a krajiny, aby uznávali tradície a hodnoty svojho národa, chápali jeho minulosť i súčasnosť v európskom a svetovom kontexte.

11.   Pomáhať žiakom  uvedomovať si  vlastnú  kultúrnu, národnú a osobnostnú identitu,  aktívne sa zaujímať o politické a spoločenské dianie u nás a vo svete.

12.   Prispievať k uplatňovaniu hodnôt demokracie, viesť žiakov v duchu humanizmu, prispievať k uplatňovaniu hodnôt demokracie a so vzdelávaním v oblasti ľudských práv  a predchádzaniu všetkých foriem diskriminácie, xenofóbie a rasizmu v súlade s Chartou základných ľudských práv a slobôd. Zapojiť žiakov školy do Olympiády ľudských práv.

13.   Predchádzať prejavom intolerancie a zamerať sa na prevenciu a elimináciu rizikového správania. Osvojiť si prosociálne správanie, sebaovládanie a asertívne správanie.  Dodržiavať Deklaráciu práv dieťaťa a Dohovor o právach dieťaťa.

14.   Plniť úlohy v oblasti ochrany detí a mládeže pred negatívnymi javmi a šírením drog v školskom prostredí.

15.   Vo výchove a vzdelávaní realizovať prvky environmentálnej výchovy a výchovy k manželstvu a rodičovstvu a aktivity zamerané na multikultúrnu výchovu a výchovu proti predsudkom.